Meer dan een maand - Reisverslag uit Huelva, Spanje van SenoritasinHuelva - WaarBenJij.nu Meer dan een maand - Reisverslag uit Huelva, Spanje van SenoritasinHuelva - WaarBenJij.nu

Meer dan een maand

Door: Lauren, Marijke en Emma

22 Maart 2015 | Spanje, Huelva

Hola, Que tal?

Het is weer een tijd geleden, ons eerste reisverslag! Dat komt omdat wij zo druk zijn hier...... alle gekheid op een stokje, we zitten hier nu al bijna 6 weken en het voelt nog helemaal niet zo!
In de tussentijd is er een boel gebeurd, zo heeft Marijke al bezoek gehad van Tom een hele week en zo heeft Emma al bezoek gehad van haar vriendinnen Elke en Merle.
In de week dat Elke en Merle op bezoek waren is Lauren tante geworden van een heel mooi meisje genaamd Nova, Lauren is op zaterdagochtend terug gevlogen naar Nederland om een paar dagen thuis te zijn en haar nichtje te bewonderen, Marijke en ik (Emma) waren zelfs ontregeld omdat de drie-eenheid uit elkaar viel ;)! Maar Lauren was achteraf gezien blij dat ze thuis was in dat weekend want op zaterdag hoorden wij in ons huis een keiharde knal, waar na we geen stroom meer hadden in huis, even de knop weer omhoog en we hebben weer licht.. dachten we, niets was minder waar, alles was kapot. We zouden die avond wat gaan drinken met Spaanse jongens die we hebben ontmoet, zij hebben voor ons een nood elektricien gebeld, die elektricien is 3 uur bezig geweest om te zorgen dat we weer stroom hadden, het was dus geen klein probleempje. In de ene helft van het huis hadden we stroom en de andere helft was nog steeds pikke donker! Wat bleek... de bedrading in huis is verrot en we moesten maar verhuizen volgens de elektricien, Marijke en ik in paniek want dat wilden we niet. Na een dag in een huis vol verlengsnoeren en kabels te hebben geleefd kwam er een vriend van onze huisbazin om de boel te repareren, toen we thuis kwamen uit school waren ze bezig en zagen wij dat de bedrading met ducttape (ducktape) aan elkaar gemaakt is, geen wonder..

Om een lang verhaal kort te maken, we hebben weer stroom! We kunnen alleen geen apparaten tegelijk aandoen.
Zoals hier boven genoemd gaan wij dus inderdaad naar school, ja eindelijk, we volgen 5 lessen, waaronder physical education, trends and experiences in education, Spaans, Engels en een les waarbij we kinderliedjes zingen (universitair niveau hoera)
Het niveau van de lessen hier is echt bijzonder, we zingen liedjes, we leren hoe je je moet kleden voor de klas en dat je in het weekend absoluut niet dronken mag worden omdat je een voorbeeld functie hebt.
Spaans is het vak dat wij het leukst vinden, hier leren we erg veel en zo leren we ook eindelijk de taal beter begrijpen en te spreken.

Onze leraar van physical education had een hekel aan toetsen en besloot ook dat wij geen toets hoefden te maken, zo verdienen wij 6 studiepunten voor dit vak ;).

Naast school doen we uiteraard nog genoeg leuke dingen, we hebben al wat dagen doorgebracht op het strand en in het park om te genieten van de zon. We zijn met z'n drieen een weekendje naar Sevilla geweest om te winkelen etc. Helaas hadden we er niet bij nagedacht dat in het weekend dat wij gingen Dia de Andalucia was, een feestdag waarbij iedereen vrij is.. geen winkels voor ons dus, gelukkig scheen de zon.

Gisteren zijn we naar Cordoba geweest, daar hebben we de mezquita (moskee) bezocht, het koninklijk paleis, en de beroemde romeinse brug, een hele mooie oude stad!

Omdat pasen hier een grote happening is (Semana santa) zijn wij ook ongeveer anderhalve week vrij, in deze dagen zullen wij nog een mini roadtrip maken naar Cadiz,Tarifa en.... Ook zullen wij naar Sevilla gaan om een Semana santa viering te bekijken, dit schijnt heel indrukwekkend te zijn. Verschillende kerkelijke broederschappen zijn al weken aan het oefenen hier voor.

Oh ja, deze week hebben we een nest kakkerlakken uit onze keuken verwijderd.. Marijke en Lauren stonden gezamenlijk te gillen in de keuken nadat ze een kakkerlak in de bestekla hadden gezien. Na dat we alle laatjes uit de kast hadden gehaald zagen we een boel plastic tasjes, hier zaten die kakkerlakken in, toen drie gillende meisjes, we hebben de plastic tasjes in de vuilniszak gegooid, die zak hebben Lauren en Marijke (nog steeds gillend) weggegooid. We hopen dat het eenmalig was...Vale!

Vale, met dat woord word je doodgegooid hier, iedereen zegt het te pas en te onpas, dus wij ook.. Vale spreek je uit als Balleee en betekent ; Oke. Overal op straat hoor je mensen ; vale vale vale zeggen.
Toen de elektricien hier was hebben we ook alleen maar geantwoord met; Vale........

nou Vale!

Tot dus ver onze belevingen in Espana

Hasta Luego

• 22 Maart 2015 - 17:49

Anje:

Ondanks dat ik dagelijks word bijgepraat toch leuk om te lezen dat het heel goed met jullie en je relaxe leventje gaat. Ik zeg genieten!!

Dikke knuffel voor alle drie!

Groetjes Anje en Jeroen

• 22 Maart 2015 - 20:36

Karin:

Fijn dat jullie het leuk hebben en genieten. ..goeie leraar die jullie bijbrengt dat jullie een voorbeeld functie hebben. ..hihi dronkenschap is uit Den boze. ....hihi...komt goed toch

• 24 Maart 2015 - 18:49

Sylvia Eshuis:

Hey Lauren, wat leuk even te lezen hoe het met je gaat en wat je allemaal doet. Jouw spaans gaat met sprongen vooruit lees ik wel :)
    Maak er nog een leuke en leerzame tijd van, voor je het weet is het weer voorbij.

Veel liefs